woensdag 5 december 2012

Training webtools 2.0 vervolg


In mijn vorige blog had ik aangegeven dat ik benieuwd was naar het vervolg van deze training. We hebben tot nu toe geen nieuwe trainingsbijeenkomst gehad. Het is juist de bedoeling dat we via het bloggen en twitteren contact met elkaar houden. Tot nu toe gaat dit vrij goed, wanneer er vragen zijn kunnen we deze altijd stellen via twitter en we krijgen altijd een reactie met feedback van de docent op de blogs die we schrijven. Ik heb zelf wel eens dagen dat ik er gewoonweg niet aan toe kom om alles te gaan lezen wat er die dag is getwitterd of geblogd. Dit komt omdat het vrij druk is met de voorbereidingen van de workshop en andere zaken vanuit de minor. Zoals vandaag heb ik alles weer een beetje kunnen terug lezen en erop kunnen reageren. Het valt me op dat sommige studenten enthousiast twitteren en bloggen maar andere daar en tegen nu nog minder actief zijn. Ik denk dat zij hier nog een beetje in moeten komen en aan moeten wennen omdat het natuurlijk ook allemaal nieuw en anders is dan hoe normaal een training eruit ziet. Het in de klas zitten en luisteren naar de aanwijzingen van de docent is nu niet meer aan de orde.
Ik vind het wel fijn om gewoon vanuit thuis aan de training te kunnen werken maar daarbij ligt wel het gevaar dat je sommige dingen vergeet of het lang laat liggen tot aan het eind van de week of er juist te laat aan begint. Maar hier heb je natuurlijk alleen jezelf mee bij de uiteindelijke beoordeling.

Tevens heeft iedere subgroep zijn eigen blog online gezet en er komen genoeg reacties binnen op ieders blog. Onze blog gaat over weblectures & screencasting zoals ik al had aangegeven. We zijn hier al goed mee bezig en zijn ons hier verder in aan het verdiepen. We hebben hier nu twee blogs opstaan en bij een reactie heb ik de link van een filmpje van youtube erbij gezet om te verduidelijken wat er nu wordt bedoeld met weblectures en screencasting. Ik vond dit filmpje hier erg geschikt voor, na het zien van het filmpje werd het mij ook allemaal veel duidelijker omdat je visueel op beeld ziet wat het inhoud en hoe het eruit ziet. Dit filmpje is gemaakt door een docent van Zuyd hogeschool. Dit was wel erg toevallig.

Ook heb ik me aangemeld bij wiki. Het is me nog niet zo heel duidelijk wat we hier mee moeten doen. Ik denk dat we de informatie over ons onderwerp hier online moeten zetten en we deze informatie in de loop van de training kunnen bijschaven.

Aanstaande maandag hebben we een online audio/video gesprek via google hang out met onze docent ‘Erica Diks’. Judith van Hooijdonk heeft gevraagd aan Erica of zij ook bij deze hang out zou mogen aanschuiven. Judith helpt Erica Diks met de training webtools 2.0. Zij heeft ook een blog over ons geschreven. Erg leuk! http://bit.ly/RBhjGq

Wordt vervolgd…...

3 opmerkingen:

  1. Graag gedaan Patty. Weet je wat ook zo leuk is van een blog? Dat je zo gemakkelijk hyperlinks in tekst kan opnemen naar bronnen waar je naar verwijst. Zoals naar je subgroepblog en mijn blogpost :) Tip: laat de hyperlink dan in een nieuwe pagina openen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je doorgaat met je eigen blog! Je maakt je de diverse tools echt eigen! Ik merk zelf ook dat als je twitter en dergelijk even een dag laat liggen, er soms erg veel bijgelezen moet worden. Ben ik ook nog wel zoekende in, hoe de informatieload in goede banen te leiden.
    Maar het is wel leuk (!) op deze manier met elkaar in contact blijven en delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heee mooie blog! duidelijk verhaal. het geeft goed weer waar we op dit moment allemaal mee bezig zijn !

    BeantwoordenVerwijderen